dijous, 8 de maig del 2008

La piratilla de colors



- Que et sembla si et posem La piratilla de colors? Si dona que la mestra ha dit que us heu de dibuixar de pirates i posar-vos un nom. Va vinga si és molt xulo, a que sí Paula. Mira a la Paula li agrada molt, és molt bonic. Vinga jo ho escric i tu ho ressegueixes i vés pensant com et dibuixaràs. Mariona com era el signe de colors? si molt bé!! i el signe de pirata...no el sé, mira ho farem així!!! Seu...no t'aixequis, has de demanar permís, Mariona que m'enfadaré, no estripis el full..no no no!!!!!!!!!

Amb la Mariona cada dia estem immerses en un estira i arronsa. Ella fa i jo cedeixo o bé, jo proposo i ella la majoria de vegades rebutja. Sempre té el NO a la boca (de les poques paraules que arriba a articular, la resta són vocals i consonants inconnexes en forma de crits). Degut a la seva discapacitat cognitiva totes les tasques que li requereixen esforç intel.lectual les ignora, no fa cas i vol fer la seva.

Una de les coses que intentem és aconseguir un mínim de dedicació per aquelles àrees que a la llarga de ben segur l'ajudaràn a tenir més grau d'autonomia, com llegir i escriure. I hi ha dies en que no saps que has de fer, perquè aquesta discapacitat és tan incerta que poques vegades obtens indicadors de que estàs fent bé la teva feina.

Com que té problemes de llenguatge intentem que s'expressi amb llengua de signes i per altra banda l'activitat motriu espontània, aquests dos factors conjuntament amb la comunicació no verbal afavoreixen a la comunicació.

És ben curiós perquè diuen els experts que la nostra reacció ajuda a formar el significat del que ens volen dir amb el gest o acte i, així es crea el contingut del que està passant en aquell moment.

Amb la Mariona sovint sembla que no parlem, però ja us dic jo que no parem de xerrar!!

1 comentari:

Laura ha dit...

mara meva!

quins anims, i quina força de voluntat!

fas una feina increible, que no es pot mesurar ni amb diners ni amb res.

endavant!