dilluns, 17 de novembre del 2008

globalitzem l'autisme?

Resulta ser que tots els nens i nenes que no es poden classificar en l'àmbit de les discapacitats concretes com la cognitiva i que a més formen part d'un trastorn de la personalitat o de l'àmbit comunicatiu i relacional que es veu reflectit en la manera d'actuar en el dia a dia de l'aula, perquè no es comporta com hauria de ser o com a nosaltres ens agradaria que fos. Tindran el destí de formar part del gran col.lectiu dels Trastorn Generalitzat del Desenvolupament, perquè si els experts et diuen que no ets del grup del Trastorn de l'Aspectre Autista ja no hi haurà més remei que formar part d'aquest nombrós grup i a més de tenir l'afegit de psicòtic.

TGD amb característiques d'autisme i psicosi és l'etiqueta que més s'anomena entre les companyes de la facultat i per tant a les escoles on treballem. No parlaré de noms i cognoms perquè no és el lloc però darrera de cada etiqueta hi ha una personeta més important que nosaltres mateixos. Independentment de les etiquetes o dels dictàmens, la feina segueix i no haurien de variar els objectius; observar, escoltar, aprendre, guiar i donar la mà sempre que ho necessitin.

1 comentari:

Iagoba Lozano ha dit...

Aupa Maria!!!!
Estoy creando un nuevo blog por que con el otro tuve algun problemilla y lo tuve que cerrar.
A ver cuando nos vemos.

Petons, salut i revolta.